pe Transfăgărăşan, jud. Sibiu



Şoseaua a fost realizată între 1970 şi 1974, fiind rezultatul unui proiect strategic militar, iniţiat ca urmare a invaziei, în 1968, a Cehoslovaciei de către trupele sovietice. În proiectul iniţial, traseul trebuia să fie mai îngust, de o singură bandă, iar tunelul principal ce traversa munţii ar fi avut 7 km lungime, evitându-se parcurgerea zonei subalpine (Bâlea Lac); astăzi, se poate observa că Transfăgărăşanul a fost configurat cu o lăţime de două benzi de circulaţie, iar tunelul Capra-Bâlea Lac traversează doar creasta munţilor, având o lungime de sub 1 km.
Întâi s-a lucrat la realizarea tunelurilor în munte, apoi, în ultimele etape, a fost amenajat drumul de suprafaţă (de aceea, în imaginea veche din 1973 nu apar serpentinele). Chiar dacă a fost inaugurat în 1974, asfaltarea şi dotarea cu alte utilităţi a durat până în 1980.

localizare în prezent: DN 7C, jud. Sibiu
sursa online a fotografiei originale: colectii.toateblogurile.ro
fotograf original: Cornelius Ionescu



Comparație ATUNCI - ACUM. Plimbaţi cursorul peste imagine.
Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
Share on tumblr
Tumblr
Share on email
Email

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.